Selasa, 20 Oktober 2009

PERTAPAAN KARMEL KAINGARAN TAMBUNAN

Shalom.. siapa di antara kamu yang suda pernah join Retret di Kaingaran Tambunan? Dalam tahun ini saya baru 4 kali ke sana termasuk bulan Dec tahun lalu. Retret yang telah saya ikuti ialah Retret penyembuhan batin 2 kali, Retret awal iaitu Retret hidup baru dalam Roh dan Retret panggilan.. walaupun saya sudah beberapa kali ke sana namun kerinduan dan keinginan untuk pergi ke pertapaan memang tidak pernah putus2. Secara peribadi ada sesuatu yang membuatkan saya tertarik untuk pergi ke sana tetapi susah untuk saya ungkapkan dengan kata2, dan jika kamu tertanya-tanya apakah yang telah membuatkan saya tertarik untuk pergi ke sana, bukala pintu hati anda, dengar panggilan Tuhan bahawa pada saat anda membaca artikel ini anda sudah pun terpanggil untuk ke sana, tetapi masanya Cuma kamu yang menentukan bila..

Berikut adalah jadual Retret pada sesi July-Dec 2009:-

Kongregasi
Sisters Putri Karmel
Brothers Carmelitae Sancti Eliae (CSE)

Batu 4, Jalan Kaingaran
Tambunan.
Tel: 087-775158 (8am-2pm), 0138772529
-0135461420,Fax: 087774336

Website: www.holytrinitycarmel.com/Sabah
Email: pkarmsbh@yahoo.com.uk

JULAI
3 -5 : Ret. Awal
31 – 2 Aug : Ret. Penyembuhan Pohon Keluarga

OGOS
22 – 24 : Camping Kanak-kanak
28 – 30 : Ret. Cina (Penyelenggaraan Ilahi)

SEPTEMBER
11 – 13 : Ret. Mengatasi Kelemahan
19 – 21 : Ret. Penyembuhan Batin

OKTOBER
2 – 4 : Ret. Doa Maria
16 – 18 : English Retreat “St.Theresia Lisieux”

NOVEMBER
20 – 22 : Ret. Panggilan
27 – 29 : Ret. Penyembuhan Batin

My Retreat Pic.....

Retret Awal (Jan)


Retret Pangilan (feb)


Retret Penyembuhan Batin (Mei)


Retret Penyembuhan Batin (dis 2008)




2 ulasan:

  1. siok ow kan.. nnt maw pegi nie kira nie bulan sept sbb ada retret pnymbuhan batin kan.. :)

    BalasPadam