Selasa, 20 Oktober 2009

CATHOLIC STUDENT GROUP (CSG) Politeknik kota kinabalu

Shallom… Bila saya renung2 kembali tentang ‘CSG’.. suda 2 bulan saya tidak mengikuti pergerakan pelayanan ini yang dulunya saya sentiasa memberi komitmen yang tinggi dengan aktiviti2 atau program2 yang dianjurkan.. aktiviti terakhir yang saya ikut serta pun pada 22-23 bulan ogos yang lalu iaitu ‘welcoming junior party’ (WJP) .. Aduuiii.. Terasa rindu pula dengan ‘CSG’ terutamanya rakan2 seperjuangan.. Masa di Poli pun jarang tejumpa sebab masing2 pun sibuk dengan tugasan harian.. Sebab utama saya tidak lagi dapat memberi komitmen yang tinggi pada perkumpulan ini adalah kerana di zon saya sendiri iaitu zon 1 babagon, penampang sedang padat dengan aktiviti2 gereja terutamanya pada hujung minggu.. Dan sebagai timbalan Kordinator, tanggungjawab untuk menjalankan tugas dan menjaga belia2 aktif yang pada masa ini semakin bertambah juga adalah amat berat sekali..

Di ruangan ini saya ingin memperlihatkan beberapa aktiviti2 ‘CSG’ yang sempat saya ikuti…

Annual Gathering Meeting (AGM)


Belia Masuk Kampung (BMK)



Bulan Rosary Kg.Kinasaraban Ranau (Rmh Erbie)


Finale Gathering


Jalan Salib (Penampang)


Retret Penyembuhan Batin (Kaingaran)



Aktiviti terbaru yang saya tidak dapat turut serta adalah Hari Warga Kampus ‘HWK’ yang diadakan di Sacred Heart Kota Kinabalu kerana pada masa itu saya terlibat dalam sukan paroki penampang di kompleks sukan Penampang.. mohon maaf kepada rakan2 ‘CSG’ kerana saya tidak dapat turut serta dalam ‘HWK’ dan terima kasih atas pengalaman yang telah kita kongsi bersama sebelum ini.. walaupun kadang2 saya tidak bersama dengan ‘CSG’ tetapi saya sentiasa membawa perkumpulan ini dalam doa.. Teruskan pelayanan dan semoga Tuhan senantiasa memberkati kita semua… sekian..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan